en annan frisyr?

Fick ett tips från elisabeth om att testa en frisyr där man lockar håret och sätter upp och sedan sätter slöjan nertill på frisyren vilket gör att frisyren syns med. Tyvärr fungerade det inte alls bra att locka mitt hår idag, antagligen för smutsigt :S Men jag provade iallfall frisyr typen fast med att bara tupera och sätta upp, vilket passade bra för mig ;)

Här är frisyren:





Satte även i tre pärlor (ska ha flera pärlor i frisyren på the big day! Och bruna klämmor, inte svarta som här)


Det var den frisyren ;)  Fördelen med den är ju som sagt att frisyren syns, och jag kan ändå ha slöja samtidigt ;)
Sen är ju väl frågan, vill man ha slöjan långt ner, eller längre upp som på den första frisyren???


Har idag suttit och gjort hårnålar!

Bild från mitt första test av att göra egna! (när jag gjorde snurrpärlan så orkade jag inte leta fram rundtången så därför blev den lite kantig) Har letat runt över allt efter nålar med bara vit pärla, och det är inte så jätte vanligt. och dem har jag hittat har jag tyckte varit för dyrt! Varför betala 80 kroner för tex 6 nålar med en pärla på när man lika bra kan göra dem hemma = 0kr? Så jag bestämde mig för att göra egna!
Mamma blev också väldigt glad då hon skickat tillbaka dem hon beställt efterssom de var väldigt dåliga. Så jag gör just nu 12 pärlsnurror till henne, hon ska även få en klämmnålsvariant med efterssom hon ska till frissan som bestämmer frisyren så vi vet inte riktigt vilka klämmor som blir bäst :) Gör även nålar till mig själv och till min kära syster som är tärna :) Kanska kul att pilla med :) Kommer bild sen på alla nålar!

Har även suttit idag och beställt en massa saker! Gud vad roligt det är. Hittade helt fantastiska saker på en sida, och jag håller alla tummar jag kan för att vi hinner få dem i tid. En del saker kunde nämligen det vara upp till tre veckors leveranstid på :S Och vi gifter ju oss om bara 20 dagar! Så det är faktist mindre än tre veckor dit!!
Så snälla håll nu tummarna för oss så vi får grejerna!

Ska för övrigt till stan på onsdag tror jag, efter jobbet och hämta vigselringen! :) och fixa nytt pass till mig och även köpa en sak till till bröllopet. Sen är pengarna från minilönen slut igen :( Men dem har räckt långt ändå!


Nu kära läsare behöver jag eran hjälp i fråga om frisyr! Vilken av frisyrerna tycker ni att jag ska ha? (vet att det är svårt när man inte ser helheten med smink och klänning)
Lägger upp småbilder så ni kan jämföra lite..

Frisyr ett:
       

Frisyr två:
        

Så nu får ni kommentera allihopa! Vad tycker ni? Frisyr ett eller två???



Kramar Sandra & Robin





Kommentarer
Postat av: Agnetaa

Det var svårt...ettan blir säkert vacker om en klassisk...tvåan var väldigt fin,det är ju häftigt om man ser de fina pärlorna i ditt hår.kanske kunde du prova om det är möjligt att kunna "breda" ut slöjan mer runt knuten så även slöjan kommer mer till sin rätt.Kram

2011-09-04 @ 21:59:30
Postat av: Bodil

Jag tycker frisyr 1. Tyckte det såg lite konstigt ut att ha slöjan så långt ner.

2011-09-04 @ 23:20:07
Postat av: mija

Jag tycker tvåan, den är lite ovanligare och passar dej bättre. Ettan var mer klassisk och jättefin den med.Kram

2011-09-05 @ 09:15:02
Postat av: Jenny

Jag tycker frisyr nr 2! håller med mija passar dig bättre. <3

2011-09-05 @ 17:25:41
Postat av: Mamma

Tvåan för då ser man din fina håruppsättning bättre

2011-09-06 @ 08:39:57
Postat av: hanna

nummer 2 givetsvis imed det e ovanligt att ha slöjan så långt ner men samtidigt e det snyggt!man ska ej ha som alla andra !!

2011-09-06 @ 22:26:02
URL: http://taiiiny.blogg.se/
Postat av: Bodil

Ser de flesta skrivit tvåan. HAr du tänkt ha slöjan hela kvällen? Jag hade ju slöjan under vigseln och en del av maten sen tog jag av den så folk kunde se min frisyr.

2011-09-07 @ 23:08:41
Postat av: Bloggare Sandra

Tack för alla kommentarer ;) Roligt att få folks syn på saker :D Tror faktiskt det lutar starkt åt tvåan, som folk skriver så är den lite annerlunda och jag gillar det ;) Syster -> om jag har frisyr nummer två så kommer jag ha slöjan hela kvällen, menar, hur många gånger i sitt liv får man bära slöja? :)

2011-09-08 @ 17:18:55
Postat av: Redhead E (Yster)

2!!! =)

2011-09-13 @ 16:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0