blev inget hos guldsmedjan idag inte!

Vi åkte in till stan idag för att diskutera kring ringar och ett armband till vårat bröllop.
Min vigselring kommer bli min mammas gamla vigselring (som jag burit på höger hand sedan jag var 15) Ville ha en ring som betyde något rent familjemässigt och insåg då att jag hade en ring väldigt nära tillhands. När jag diskuterade det med sambon så tycker även han att det var en väldigt fin idée. Plus att vi slipper leta efter ännu en ring till mig (jag har sådan beslutsångest!) och blir blir onekligen billigare ;)
Så mammas gammla vigselring ser det ut att bli. Det är en guldring med 5 små diamanter på. (en ring som hon dessutom betalade helt själv!)
Min fieri ring som Robin gav till mig när han friade är givetvis väldigt speciellt för mig, men jag känner att jag vill ha min förlovningsring plus en vigselring som gift, alltså två ringar. Min fieriring kan jag ju fortfarande ha på höger hand!
Vi skulle in till guldfynd för att diskutera vad det kommer att kosta att förminska den, plus att ta bort dem gamla gravyren och ersätta den med en ny.
Plus att Robin skulle leta efter en vigselring till honom. Han vill ha en silverring till sin förlovningsring som vigselring.
Och så skulle vi höra priset på ett armband som jag behöver förminska. Min mamma gav mig ett armband som mormor fick på sin 20års dag av min morfar, ett vackert silverarmband i form av löv. Vill gärna ha det på bröllopsdagen, men det måste förminskas lite.
MEN dömm till vår förvåning när vi kommer till guldfynd och ser att det inte längre är ett guldfynd där utan en Guldbutik! Vi gick iallfall in för att se, men utbudet var dåligt angående silverringar för Robin, och hon som arbetade hade väldigt dålig koll på saker och priser, så vi gick igen.
För bli att åka till ett Guldfynd i Helsingborg istället..
Lite tråkit dock...


För övrigt, så har måtten tagits på mina brudtärnor så nu ska tyg snart inhandlas!
Och jag tittar runt på brudklänningar, har fortfarande en favorit på 3800:- som jag dock tycker är för dyrt (Det är en dags klädsel!!) Men har även en annan favorit som landar på 1890:- Supervacker är den! Den är i mina tankar så får vi se hur det blir i slutändan ;)  <3


Har även hittat en modell på presentaskar som funderar bra. Testade att vika enligt modellen och det var enkelt och resultatet blev bra!


Vi ska ha en presentask vid varje placering, så varje gäst får en liten present! (Tänker dock inte avslöja vad som kommer vara i!)
Givetvis ska låderna inte vara gröna, utan högst troligt Röda. Ska köpa papper när vi är på Hästveda Marknad i Juli, där kan man hitta billigt papper som ändå är lite tjockare, så det kör vi på!

Vi planerar lite fram och tillbaka, men just nu lutar det mot att ha ett litet band på detta viset och sedan skriva namnet på ena sida, så det även fungerar som bordsplacering! Vad tror ni om det?



Kramar Sandra & Robin



Kommentarer
Postat av: Agneta

De små askarna är jättesöta men vicken massa jobb för dig...finns det inte någon guld/silversmed i närheten av er då kan ni ju få det precis som ni vill ha det kanske inte blir så mycket dyrare än guldfynd som ändå skickar iväg era saker och de brukar kunna ta mycket betalt också.Kram

2011-06-13 @ 22:57:30
Postat av: Bloggare Sandra

Haha, ja men vist, det ska vara en massa pyssel för mig, det är då jag trivs ;)

Och vist finns det guldsmeder men det blir billigast med guldfynd så det får det nog bli, vi går efter billigast, och guldfynd är ju duktiga :)

Pratade med guldfynd och dem sa max 1000:- för att fixa ringen, känns ganska rimligt, eller vad tror du? Kramar

2011-06-13 @ 23:34:40
Postat av: Hanna

Hej, är ute efter sådana askar till mitt bröllop. Vart kan man köpa dem?

Tack! /Hanna

Svar: Hej Hanna. Dessa askar tillverkade jag själv. Mallar kan man hitta på nätet, så skrev jag ut en mall och skar ut var enda än på lite tjockare papper och satt och vek till snygga lådor ;)
Sandra & Robin

2013-04-03 @ 16:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0