Underkjolar, vin och småsaker!

Har haft två otroligt roliga dagar på hästveda, tuvärr hittade vi dock inte så mycket till bröllopet som vi hade tänkt oss.. Men så är det väl när man letar efter något? Men det blir att leta upp det på andra ställen istället!


Fick hem min underkjol under tiden jag var i hästveda så när man kom hem så fanns där ännu ett paket som väntade på en ;) Roligt!
Provade först bara underkjolen och när jag satte mig ner så stod klänningen rakt upp och jag tänkte bara ''nä, så här kan man inte ha det'', haha..
Men idag så provade jag med mammas hjälp klänningen igen med underkjolen. Blev otroligt fint med en underkjol som gjorde att kjolen fick lite mer volym, plus att klänningen inte blev för lång längre! Så vi behöver inte sy upp den = mindre jobb! Blev verkligen helt kanon! Och jag provade sedan att sitta igen och det gick helt galant när man bara såg till att inte sitta på stålringen ;) så det var inga problem alls. Det känns verkligen helt rätt. ÄLSKAR klänningen så, tycker om alla detaljer och dem kommer bli så snygg tillsammans med slöja, tiara och fin håruppsättning!! -Längtar-

Så nu ska vi köpa klädpåsar till klänningen så den kan hänga skyddad till den 24 September, Och så ska snälla mamma stryka till tyllet så den kommer helt till sin fullo på våran stora dag! Så när klänningen är strucken och fin så ska den ner i en klädpåse och köras iväg till min moster/gudmor Mija som ska förvara den tills kvällen innan bröllopet. Den kan inte hänga här för då finns det en risk att Robin ''råkar'' se den ;) haha! Tack Mija för att jag får ha min klänning hos er :)


Och idag hade jag tänkt att sätta mig ner och leta efter en tårtställning till bröllopet via ebay + att beställa lite småsaker från en annan sida så jag kan öva på att göra corsageblommor. (fick ju en liten extra slant av Robins farfar till bröllopet) Så tänkte att det är ju perfekt att köpa sådant för nu när lönen ännu inte kommit (plus att vi har en semester att betala för med den lönen)
Men så kom moster idag med vinet till bröllopet som vi beställt!



En massa vin som ska vara till våra fina bröllopsgäster. Så vi måste betala det nu, och då får pengarna gå till det (det är ju faktist bröllopet det med!) Så det blir inget ebay-handlande nu, men kanske att jag köper lite blomsaker/tårtsaker nu, för det är som sagt lite mindre kostnader + att jag behöver öva!
Men det är härligt att vinet är fixat i allafall ;)


Kramar Sandra & Robin




Kommentarer
Postat av: Jenny

Klänningen var verkligen riktigt vacker bara på bild så jag kan tänka mig att den är ännu vackrare i verkligheten! :D

2011-07-18 @ 15:37:44
Postat av: Bloggare Sandra

Vad roligt att du gillade den :) Är så otroligt nöjd med den, är precis sådan man drömt om sedan man var liten ;)

2011-07-18 @ 22:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0