Smått och Gott ;)

Nu är det mycket små saker som håller på att fixas.


Beställde bland annat hem lite saker i går!

Köpte två ros utstickare för att göra egna marsipanrosor lite snabbare och enklare = gillar vi :) Och så beställde vi strössel, muffinsformar och lite annat för att testa, smaka och kolla hur det fungerar. När det kommer så ska vi åter igen baka lite cupcakes och även testa att göra själva tårtan ;) Är väldigt spänd på att testa att göra tårtan! Ska bli roligt!


Och min kära mamma jobbar på för fullt här med att göra tärnklänningarna!

Nu är båda klänningarna (nästan) utklippta och ska sys ihop. Snart blir det nog en provning till för mina fina tärnor! Är fortfarande helt imponerad över mamma, hur man klarar av att sy klänningar bara så där. Jag förstår ingenting när jag kollar :S Tur vi har henne :)

Fick även en liten gåva av kära mamma idag ^^

Ett presentkort till plantagen så jag kan köpa mina blommor till min brudbukett :) Ska ju göra den själv, och det känns jätte roligt att kunna köpa blommorna i en riktig blomsterbutik för då får man bäst kvalite på blommorna och då håller dem längre :) Tack finaste mamma! :)

På tal om blommor så har jag även börjar med projektet att göra pappersrosor. (som b.la tärnorna och näbbarna ska ha)

Gjorde fyra stycken idag (dem är bara i första stadiet här, alltså inte utvecklade eller färgade än)
Och ja ni ska få en beskrivning på hur man gör dem här rosorna sedan, jag lovar :) Men det kommer inte komma än på ett tag för just nu har jag annat att prioritera ;)



Och jag har även testat att måla naglarna igen. Letar fortfarande efter en look till the day!

Här är fem andra varianter. Hittade det röda nagellacket som jag tyckte passade väldigt bra för det är nämligen nästan identiskt med färgen på tärnornas klänningar! Lite roligt.
Vad tycker ni om dessa? Någon ni gillar??



Så det är väl lite av statusuppdateringen här. Det är som sagt mycket små saker som det hålls på med nu.
Syster har även hittat sin brudslöja som jag ska låna! Så nu kan jag snart testa mina olika idéer på brudfrisyren. Ska också börja leta på allvar efter en tiara som jag vill ha :) Och skor måste jag också fixa!
Idag är det 66 dagar kvar till vårat bröllop. Tjohoo <3<3



Kramar Sandra & Robin




Kommentarer
Postat av: Jenny

Behöver du provsmakare till tårta och cupcakes så ställer jag gärna upp ;) haha.

Av dom nagelstilarna så tycker jag att den sista (lillfingret) är snyggast :D

Tycker fortfarande att dom pappersrosorna är riktigt häftiga!

Kram

2011-07-20 @ 17:56:11
Postat av: Bloggare Sandra

haha kan tro det jenny, att du kan tänka dig vara provsmakare ;) -härligt att du gillade lillfingersmodellen, men tror du inte det blir ''för mycket'' att ha det på alla naglar på the day? :S

2011-07-20 @ 23:35:15
Postat av: jenny

Jo det blir kanske för mycket, det är nog snyggare att bara ha en fransk manikyr i botten och sen någon liten detalj ovanpå :)

2011-07-21 @ 17:12:36
Postat av: Agneta

Jag gillar pekfingret enkelt men effektivt.Stämmer nog att just den stora dagen är det så mycket annat än "läkra" naglar som ska synas!Fast annars gillar jag också lillnageln :-)...otroligt vad du hinner med att styra till det ! Kram från mig och Sollefteåmaffian!!!

2011-07-21 @ 21:47:15
Postat av: Bloggare Sandra

Jo men vist hinns det med mycket här ;)

ja jag tror också att det kan bli lite för mycket med lillfingervarianten :S Vi får se, än finns det tid att testa. Jenny -> har du någon idée får du gärna göra och visa ;)

Agneta -> Krama alla i solleftemaffian (och er själva) från oss :)

2011-07-22 @ 00:09:34
Postat av: Isabelle

Oj, va duktiga du och din mamma är! Jag tror att ert bröllop kommer att bli jättemysigt! :)

2011-07-24 @ 11:32:07
Postat av: Bloggare Sandra

ja vist är mamma duktig? är så spänd på att få se hur tärnklänningna kommer se ut när dem är klara :) Hoppas och tror även vi att vårat bröllopet kommer bli sagolikt :) Tack för kommentaren isa <3

2011-07-24 @ 23:09:10
Postat av: Yster

Jag gillade verkligen den på ringfingret, för tankarna till vingar =)

2011-07-30 @ 03:33:33
Postat av: Solklar

Jag tycker som ovanstående att ringfingret och pekfingret är fint. Enkla och vackra mönster.

Är ju mycket för svart och vitt men den röda färgen du har hittat är så vacker att jag inte riktigt kan välja.

Är MYCKET imponderad över allt ni fixar och donar med. Hur känns det? BÖrjar det bli lite nervöst?

2011-08-09 @ 21:28:29
Postat av: Bloggare Sandra

Roligt att ni gillar ring&pekfingrarna, tack för era tankar :) Ska tänka vidare men just nu lutar det mycket åt någon av dem varianterna..



Tack för stöd och uppmuntring :) vi håller på att fixa och donar förfullt här, och det är så roligt :) Stora dagen närmar sig med stormsteg och det känns lite pirrigt i magen ibland :) Men mycket läggs på fokus nu angående den ekonomiska biten, man får trixa lite när man har en mager lön :s Men det kommer lösa sig, det är vi säkra på :)

Tack igen för uppmuntrande ord :) Kramar

2011-08-10 @ 11:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0