Ibland tårta och kyrka!

Nu närmar det sig! Idag är det 58 dagar kvar tills våran stora dag :)

Och här hemma håller det på för fullt med förberedelser. Rosor förs för glatta livet, färgdekorationer planeras, dukning kollas os.v
Och mamma jobbar vidare på dem fina tärnklänningarna!

Hon syr och hon syr :) Nu blir det dock semester för klänningarna i ungefär en vecka då vi ska på semester! Men mamma hälsar att högst troligt är klänningarna redo för nästa test-omgång veckan efter semester :) Ser vi med glädje fram emot!!


Och jag och robin åkte ut till vackra Mölle idag för att titta på kapellet som vi ska vigas i.




Tyckte verkligen det var jätte vackert! Kapellet ligger verkligen jätte fint och vi tror det kan bli supervackert när hösten kommer med sina färger i löven :)
Och vi fick informationsbrochyrer om kapellet och vykort och allt. Roligt att kunna läsa lite mer om historien bakom kapellet! Så valet av Vigselplats känns verkligen helt rätt! Vi är så nöjda! Ljus och fin, glädjekänsla och högtidskänsla fast även en lite mindre och mysig känsla! (Dock går det faktist in 150 personer!)

Vi testade att göra cupcakes med nya muffinsformar som jag beställde hem :


Ville ju ha lite stabilare formar, men ändå svarta. Hittade svarta med vita prickar på! Dock var dem lite större än vad jag är van vid, så nu blev det lite för lite smet i formarna, men ni får tänka er att cupcakesen ska vara högre på bröllopsdagen. Vad tycker ni?

Och vi har nu provat att baka våran bröllopstårta :) Var lite nervös då det var första gången jag gjorde en två våningstårta över huvudtaget! Och det var första gången jag hanskades med sockerpasta. och första gången vi gjorde marsipanrosor!

Ett tag blev det nästan blod,svett och tårar när jag hanskades med sockerpastan, tills jag lärde mig och då var det genast mycket lättare! Så räkna här bort att sockerpastan är lite fläckig och att pastan inte är jämn utan det är lite ''buckligt''. Och så får ni tänka er att rosorna sen kommer vara röda (med sockerpasta istället för marsipan) och löven lite mörkare gröna. (så tänk lite snällt, detta är ju faktist första gången vi över huvudtaget gör något sånt här!) Vad tycker ni om tårtan????



Tårtan fick givetvis gå igenom vårat 24 timmars test (allt måste klara att stå i ett dygn utan att bli dåligt för vi gör allt dagen innan) Och tårtan klarade sig bra. Hade inte sjunkit ihop något alls :) (dock drömde jag hela natten att den gjorde det!) och pastan var inte alls kladdig och rosorna var inte torra!
Och smakblaningarna gick bra ihop (Vi har ett lager med jordgubbs sylt, sedan ett laget med vaniljkräm och skivade jordgubbar ovanpå krämen) Dock tänker vi ta ett extra lager jordgubbar på den riktiga tårtan sen!
Men över lag så är vi nöjda!


SÅ.. det var lite var som hänt dom senaste dagarna! Det händer mycket vill jag säga!
Nu kommer vi som sagt åka till vackra öland för en veckas semester. Men vi vill påminna alla våra gäster som ännu inte tackat ja : Vårat O.S.A datum är den 3 Augusti, så det är snart dags att svara om ni ännu inte gjort det! (ta inte förgivet att vi gissar på om ni kommer eller ej) Ring, maila eller smsa oss så vi vet hur många som kommer. Och glöm för guds skull inte att säga till om ni har några allergier, det är lätt att glömma i det här lite smått kaotiska tillståndet ;) Glöm nu inte tacka ja till våran inbjudan!


Kramar Sandra & Robin



Kommentarer
Postat av: Jenny

Tårtan kommer att bli jättefin!

2011-07-29 @ 16:09:32
Postat av: hanna

jag tåler ej nötter och vitlök blir jag dållig av , matte tåler ej kiwi

2011-07-31 @ 17:17:55
URL: http://taiiiny.blogg.se/
Postat av: Agneta

Det kommer att bli en fantastiskt fin tårta och en fantastiskt fin dag. Glöm bara inte bort att njuta av att ha varandra och ta vara på varje dag! Kram

2011-08-01 @ 22:25:16
Postat av: Bloggare Sandra

Hanna - era alleriger är registrerade!

Roligt att ni gillar tårtan jenny och agneta :) Den kommer vara ännu snyggare när det är den riktiga tårtan! :D

2011-08-08 @ 22:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0