Herrkläderna är fixade!

Har/är ganska mycket nu! Ganska mycket känslor... Känns som det varit så mycket problem pgr att människor inte kan förstå att detta är VÅRAN dag utan bara gör det besvärligt och jobbigt för oss. Orkar inte hela tiden tjata,gnälla och be om att folk ska göra det vi vill.. Varför kan folk inte bara tänka lite : Det är våran dag, kan ni inte bara lägga undan lite av eran dyra tid och göra det vi önskar utan att ni ska ställa till det, gnälla och bråka?

Behövde bara få gnälla av mig lite :S Vissa människor bara ger oss en svår tid, trots att vi gör så mycket för dem, och är måna om att dem ska ha det bra trots att vi önskar lite av dem samtidigt. Men vissa människor tänker för mycket på sig själv istället för att kunna bara offra lite..


MEN sedan fick det otroliga guldklimpar också! T.ex Min mamma som stressar med affären, kryddor, målande och så vidare, tar sig tid att klippa och nåla klänningar så tärnorna kan få sina fina klänningar på våran stora dag :) Är så enormt tacksam över att jag har henne så nära mig :) Just nu ligger den ena klänningen färdignålad och väntar på att provas av min syster.. när det blir.. det vet jag inte...

Och vår andra tärna och våran marskalk har fått sådan otur att deras andra två vänner som också ska gifta sig, oturligt nog ska gifta sig på samma dag som oss!! Och som dem har våndads över detta, förstår dem helt! Fick en stor klump i magen när jag hörde det! Men dem är otroligt fina och lugnade ner oss genom att berätta att dem inte tänker lämna oss :) TACK säger jag ;) Tror vi alla har lyckats lösa det på bästa sätt nu, tråkit att det blivit så här, men jag tror vi kan få det att gå relativt bra ihop ändå!

Och igår så åkte Robin tillsammans med marskalken Mattias (han som ska leda mig in i kyrkan) och provade ut och bokade sina kläder! Robin och jag var inne för någon vecka sedan och då hittade han en del som han tyckte om, så han valde att det fick bli den butiken vi skulle hyra herrarnas kläder ifrån! (roligt nog så är det ca 100 meter ifrån där tärnan & marskalken bor) Så dem åkte dit i går, Robin hittade tydligen något ännu bättre än sist, och dem hittade något till Mattias som är marskalk, och sedan hyrde dem också till Robins bestmen Simon (han bor nämligen 50 mil bort, så dem tog bara hans mått) Dem säger att det blev bra, och jag tror på dem :) Det blir närmligen så att inte heller jag får se exakt vad Robin har på sig förrens i kyrkan ;)
Robin fick även en gåva från butiken:

Ett par fina manschettknappar! Han blev väldigt överraskad och glad ;)

Undertiden dem var och valde ut kläder (i en och en halv timme!) så gick jag och tärnan Hanna på Väla och strosade runder! Sedan möttes vi alla upp och åt lite mat (Fina människor som bjöd oss tillochmed!)
En riktigt trevlig dag blev det, och killarna blev nöjda!


Och så visade det sig att vi fått en lysningsgåva av Robins farfar, lite pengar till bröllopet! Vi blev väldigt överraskade och glada för hans gåva! Han kan inte komma ner till bröllopet så vi får komma upp någon gång efter bröllopet och visa bilder för honom! Tack för gåvan <3


Kramar Sandra & Robin




Kommentarer
Postat av: Bloggare Sandra

(Ska bara tillägga att min syster provade klänningen idag, om än lite ofrivilligt) ;)

2011-07-09 @ 14:32:04
Postat av: Bodil

Just vad jag skulle skriva att jag provade den idag. Jag ville inte prova den för jag hade inte rätt bh men jag litar på att mamma får kläningen fin. Det är fint tyg och fint mönster. Jag gillar kläningen redan trots att jag provade den ut och in. Älskar dig syster. :)

2011-07-09 @ 15:19:38
Postat av: Bloggare Sandra

Ja som sagt så kom du ju faktist och provade den :) Får vi se om du kommer och provar den nästa gång med!! Jätte roligt att höra att du gillar klänningen, betyder mycket :) Älskar dig med syster <3

2011-07-16 @ 18:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0