Armband!

Nu har jag fått tillbaka mitt armband som jag ska ha på bröllopet :)
Jag fick för några år sedan ett armband av min mamma, som har varit min mormors. Min mormor fick det armbandet i 20 års present av min morfar, så armbandet är ca 56 år gammalt!! Tycker jätte mycket om det armbandet, dels för att det är min mormors gamla födelsedagspresent, som hon sedan gett till mamma och så har jag nu fått det, och sedan är det jätte vackert!
Dock har armbandet alltid varit förstort för mig så vi har alltid sagt att vi ska gå och minska ner det, men det har aldrig riktig blivit av. Men när vi började planera bröllopet så sa jag att jag SKA ha det armbandet på våran stora dag! Så för ett par veckor sedan så tog jag med armbandet till en guldsmed och frågade vad hon skulle ha för att ta av ett ''löv'' så det blev mindre. Hon ville ha 150kr för att minska ner det plus att hon spände ut låset igen så det sitter extra mycket när man låser det, plus att hon putsade upp hela armbandet! Tyckte det var otroligt billigt så jag lämnade in det!

Och igår så var vi och hämtade det (tack vare finaste mamma) Och jag blev helt ställd över hur fint det var!!



Ett silverarmband i form av löv som sitter ihop så det blir som en kedja! Älskar verkligen armbandet!
Och guldsmeden tog av ett löv för då passade det perfekt på mig. Det lövet som hon tog bort putsade hon också upp och tog bort lödhacken på baksidan så att jag kan ha det ensamma lövet i en kedja eller mockaband runt halsen :)
Blev verkligen riktigt nöjd med resultatet!!! Kommer passa enormt bra med min klänning, det vet jag! :)
Vad tycker ni om armbandet??



Kramar Sandra & Robin



Kommentarer
Postat av: Bodil

Armbandet är jättefint.

2011-07-07 @ 12:31:05
Postat av: Jenny

Det är riktigt fint!

2011-07-07 @ 13:56:58
Postat av: Bloggare Sandra

Roligt att ni gillar armbandet :) Ni får se det ''IRL'' den 24 September :)

2011-07-09 @ 12:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0