Vigselsamtal med prästen.

Här är det hundra saker som pågår på en och samma gång ungefär! Tuvärr inte bara roliga saker, men mycket roligt :) Som tillexempel att vi nu har haft vårat samtal med prästen John!
Vi hade bestämt tid kl 10.00 i tisdes, men det försvann helt ur våra tankar, så det glömdes bort :S Fick boka en ny tid till dagen efter. Så igår var vi där! Pratade i ungefär en timme om vigslen och så.
Vi gick igenom upplägget för hela vigselakten, han förklarade lite hur han brukar göra, och saker vi skulle göra. Vi pratade om hur brudtåget skulle gå in och gå ut, och hur dem skulle stå under vigslen. Känns så skönt att ha en präst som är så tillmötesgående och öppen för nya saker! Helt kanon!
Robin blev också nöjd över mitt val av präst, då dem kunde prata om vigselupplägget och ta bort saker som han tyckte var obekväma. Han hjälpte oss välja ordning på psalmer och så vidare. Så nu ska vi göra vigselprogrammet och när det är klart ska vi maila det till honom så han dubbelkollar att det blivit rätt innan vi kopierar upp det till alla gäster :)
Så det känns väldigt skönt att allt fungerar så bra med prästen, han är en kanonpräst!


Jag beställde även hem skor och lite underkläder till bröllopet, och det paketet kom för några dagar sedan. Provade allt och allt passade. Så roligt :)
Så nu har jag skor till bröllopet, och underkläder :)

Här är mina skor! Vad tror ni om dem?
Så nu är det avbokat, ska endast prova b-hn med klänningen också så man inte får en stor överraskning på the day med att b-hn syns eller så.. Men tror inte det ska vara några problem :)
Nu har jag väska kvar att fixa till min outfit!


Annars håller vi på med bordsplacering, häften, musik os.v just nu. Inte så lätt att fixa med en bordsplacering kan jag säga! Men det är väldigt roligt :) Vi ska även se om vi hittar någon tid nu i veckan att åka till IKEA för att handa dukar och lite annat smått och gott :) För se om man kanske ska åka innan jobbet kanske, för annars blir det väldigt svårt att hinna med, är inte ledig en enda dag på två veckor nu ungefär :S haha!
Men det är för att jag har en stor glädje att medela att jag har fått JOBB :) Som pedagog i ett fritidshus i Magnarp!
Skulle igentligen börja där 1 September (slutar mitt andra jobb den 28 Augusti) Men dem frågade om jag kunde hjälpa till med att hoppa in redan på måndag (22 Augusti) och självklart ställer jag upp på det :) Så sista veckan på mitt gamla jobb kommer innebära första veckan på mitt nya jobbb = två jobb per dag! Men det struntar jag i för jag är så glad för att jag fått jobb :):)



Kramar Sandra & Robin



Kommentarer
Postat av: Åsa

Kommer inte ihåg hur vårt bröllopssamtal med John gick men jag kommer ihåg att han hade glömt kyrknycklarna när vi skulle in i Grevie kyrka och planera. Nycklarna låg kvar i Förslöv så han kastade sig i sin lille Morris minor och satte hastighetsrekord till Förslöv och tillbaka. Det gick undan!!!

2011-08-20 @ 20:58:13
Postat av: Bloggare Sandra

Haha, ja det låter som John det! Han kommer ju sent till när han skulle döpa Leah för att han åkte på fortkörningsböter ;)

2011-08-20 @ 23:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0