Vi blev överraskade med Möhippa & Svensexa!!

I lördes hade vi tagit ledigt från jobbet för att jag och mamma skulle ha våran årliga sommarfest med familjen/släkten. Hade jobbar länge med den tillsammans med mamma. Vi hade bestämt mat, fixat tävlingar, varit och handlat till festen och så vidare. Var riktigt taggad på sommarfesten. Lördagen tillbringades mestadels med att jag och mamma fixade till inför kvällen. Dukade fint, la fram snapsvisor, ritade ut till tävlingarna, började smått på förrätten och sådant. Vid halv fyra började vi göra oss iordning. Bytade om till finkläder, la sminket och fixade håret. Sedan skulle förrätten göras klart. Halv fem kommer helt plötsligt ALLA inkörandes på gården, först tänkte jag bara ''nej men dem kan inte komma en timme för tidigt!'' När jag såg att alla, inkluvsive min syster var med (som bor åt andra hållet) var med i bilarna så insåg jag att jag hade blivit lurad... Blev väldigt ställd! Värre var det för Robin som blev så chockad att han inte förstod vad som hände förrens lite innan vi skulle bege oss av!
När alla kommit in i huset och alla hade kramats så fick vi vars en fin tröja på oss, jag fick en slöja, robin fick ett diadem med blinkande ufo:n, och så fick vi vars en ring med en boja på!

Självklart blev inte sommarfesten av... (helt paff över detta, hade ju fixat allt till det!)
(vist blev vi fina??)  :)

Här är alla som grundlurade oss!!! Ganska många, men ack vilket härligt gäng!! <3

Sedan fick vi lite mouserande jordgubbsvin (som igentligen var sommarfestens välkomsdrink, vad jag trodde iallfall!) Sedan fick vi byta om, tydligen fungerade det inte så bra med vita byxor! Så byta byxor, på med bekväma skor som ''stannar kvar på fötterna'', skulle även ta med något varmt t.ex en jacka.
Vi bytade om och packade lite förvånande ner extra skor och koftor, viste inte alls vad vi skulle göra. Det var vid detta laget som jag fick förklara för robin vad som höll på att hända : Det var en gemensam möhippa och svensexa! :)

Sedan begav vi oss ut mot busshållsplatsen!

Kan säga att 16 personer på våran lilla busshållplats blev mycket :)

Blev en rolig bussresa som visade sig gå till Helsingborg. Vi sjöng, pratade och drack gott vin/öl/cider :) Vi tog upp ungefär halva bussen :)




Väl framme i Helsingborg så begav vi oss till laserdome till min och robins gläjde! Det är så roligt med laserdome!
(jag fick även prova på att köra sugway medans vi väntade på att folk skulle bli klara på toa, roligt!) Vi delades in i ett tjejlag och ett killag! Vi spelade 3 x 20 minuter! Det var fantastiskt roligt. Hade hela rummet för oss själva!!
Det var många i vårt sällskap som aldrig spelat som blev frälsta, och alla hade riktigt roligt. Svetten rann från oss alla, och killarna vann i vart enda set, men ack var roligt vi hade!!



Efter laserdomet så begav vi oss ner till tåget då vi skulle åka till Ängelholm! Fick åka deras nya tåg!






16 personer på ett tåg tar också mycket plats :) Väl framme i Ängelholm så möttes vi av Monica och hennes vännina som leverade mat till oss, och mer dricka :) Vi begav oss sedan till en park och åt en mysig kvällspicknik. Bilder från detta kommer senare! Men maten var ricktig god, var bröd, macka, skinka, potatisksallad, colwslaw, grönsaker, ost os.v riktigt gott och väldigt mysigt :)
Efter att ha ätit oss riktigt mätta så gick vi till bussen och åkte hem till oss igen.

Där hemma fortsatte tävlandet mellan tjejerna och killarna!




Blev tävlingar i bröllopsfrågor och frågor om mig och Robin :)


Sedan tävlade vi i leken : fyra man i soffan! Rolig men lite klurig lek!




Kan säga att tjejerna vann den leker! Och frågetävlingarna! Så det slutade med att TJEJERNA vann :)


Så då fick jag ett pris! Fick trädgårdsyatzy! Jätte tärningar :) haha! Rolig vinst som ska testas vid ett senare tillfälle!

Det vinnande laget! (förutom Stefan som står vid sidan av och försöker smyga sig in i det vinnande laget!)

Efter en lång och rolig kväll så åkte folket hem vid.. två? Sen satt vi andra kvar och pratade tills fyra på morgonen :)

Hade en så otroligt rolig kväll :) Både jag och Robin damp ner i sängen efter en otrolig kväll! Vi blev verkligen lurade och enormt överraskade! Och vilken kväll mamma och alla andra planerat ihop! Var helt super!!!
Vi säger TACK!!! Tack för en så otroligt rolig möhippa och svensexa! Hade så roligt tillsammans med er alla :) TACKTACKTACK :)


Fler bilder kommer komma från denna fantastiska kväll! Men dem kommer när Felicia väl skickar mig dem ;)
Så när jag får dem, så lovar jag att lägga upp dem. Fler bilder kommer :)

Tack igen alla ni som var med och gjorde den här kvällen! Det var så roligt :)
Kramar till er alla från oss <3



Kramar Sandra & Robin



Kommentarer
Postat av: hanna

härliga bilder :) :)

2011-08-16 @ 14:36:47
URL: http://taiiiny.blogg.se/
Postat av: Åsa

TACK SJÄLV!!! Håller med dig, laserdome är helkul och svettigt. Nästa gång klår vi killarna fast vi får kanske oskadliggöra Tobbe först ; )

2011-08-20 @ 20:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0