Personer är tillfrågade! :)

Nu har vi äntligen fått frågat alla människor vi tänkt ha med i brudtåget och alla har som lyckligtvis är svarat ja! Så nu är vi superglada och väldigt förväntansfulla!

Vi kommer inte göra den klassiska svenska traditionen utan vi kommer köra mycket med Anglosaxisk tradtion (som dem har blandannat i england och usa) Ett klassiskt exembel på anglosaxisk vigseltradition det är att brudgummen inte ser bruden eller hennes klänning förrens i kyrkan! Vilket även vi kommer att köra med. (så ja - bröllopsbilderna kommer tas efter vigslen, inte före som många andra väljer att göra)

Vi har som tur är fått John Liljeblad att vara våran vigselförrättare,
och han kommer stå framme vid altaret tillsammans med Robin när vigslen börjar.
Med sig kommer Robin ha sin bästa vän Emil, som kommer vara hans bestmen.
Jag kommer ha min syster Bodil och min vän Hanna som mina tärnor,
och mina systerdöttrar Leah och Ella som våra brudnäbbar.
Min bästa och äldsta vän Mattias kommer vara den som leder mig in i kyrkan, och kommer då sedan bli Robins marskalk och stå tillsammans med bestmenen framme vid altaret på Robins sida.

Som toastmadame under bröllopsfesten har vi min moster åsa som lyckligtvis tackade ja till den uppgiften!

Min kära mamma och moster Pia kommer hjälpas åt att sy upp tärnklänningarna, och även hjälpa till och vara s.k värdinnor under bröllopsfesten och fixa med maten o.s.v (tusen tack!)


Känns helt underbart att alla dem här människorna har tackat ja till att ställa upp och hjälpa oss på våran dag!
Stort tack till mamma och pia som kommer hjälpa till så mycket. Och tack åsa för att du tar på dig toastmadame-rollen, vilket kommer sitta som handen i hansken på dig ;)
Och tack till alla er som tackat ja att vara med i vårat bröllopståg. Det betyder otroligt mycket att ni vill ta på er dem rollerna! Älskar er alla!


Det är dem senaste uppdateringarna i vad som har pågått här, det har tagit lite tid att få tag på alla och så.. men det var värt all tid för att få ja från alla :)


Och idag kom förresten mönstret till tärnkläningarna! (eller ja den första iallfall, får se om vi kan använda det på den andra med) Men jag förstår ingenting av det dära, så det överlåter jag till dem som är syansvariga :)



Tusen tack igen alla ni som ställer upp!!

Ni andra, ni betyder givetvis också mycket för oss och hoppas ni kommer och delar våran dag med oss <3


Kommer snart upp med lite bilder på något jag har haft för mig på senaste dagarna! Håll utsikt!


Kramar Sandra & Robin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0