Frieriet!

Vi har fått våra inbjudningskort! Vi blev superglada efterssom det kom en vecka tidigare än vad det skulle. Otur som vi har så var inte kuverten med, så vi har mailat dem och väntar på svar nu.. (varför svarar folk inte omgående??) Så vi kan tuvärr inte skicka ut inbjudningarna än, vilket stör mig!



Men under tiden vi alla väntar på inbjudningskorten så tänkte jag att det kan vara på sin plats att jag berättar om själa frieriet som skedde den 13 April 2011, på våran 3 års förlovningsdag!

Det hela började med att vi hade bestämt att vi skulle ut och äta kvällen till ära, men att ändå bara försöka ta det lite lugnt då det trots allt var mitt i veckan. Robin lurar mig en tid innan med hjälp av våran gemensamma vän (och granne) John, genom att john får till att han behöver låna våran bil. Så vi bestämmer att han ska köra oss till resturangen och så får vi ta spårvagnen hem senare på kvällen.
Samma dag så lurar Robin mig med att han måste iväg och hjälpa sin mamma, och snäll som jag är så accepterar jag detta. Så Robin sätter på sig fin skjortan och slips innan och sticker ett par timmar innan och vi bestämmer att vi istället ska träffas på resturangen (efterssom det inte skulle finnas tid för han att komma hem och byta om och åka tillsammans in med mig). Så jag blir själv i lägenheten och ett tag innan så gör jag mig iordning.

Sen smsar Johniss (smeknamn) och frågar om vi börjar bli redo att åka, och jag svarar att jag är klar och det bara är jag som ska med. John verkar chockad över att Robin inte ska med och jag förklarar att han ska hjälpa sin mamma så vi ska träffas på resturangen istället. John kommer och möter mig och sedan kör johniss mig till stan. Vi börjar prata på och jag undrar vilken konstig väg han kör till resturangen (men jag har dåligt lokalsinne och tänker att han kanske tar ett annat, bättre håll kanske) Sedan börjar jag tro att han kanske inte vet vart vi ska, och sedan ser jag skylten till färgargårdens cafe och jag börjar misstänka att något är i görningen!
Johniss förklarar att vi ska ta en liten promenad, och jag känner nu på mig att Robin tänker fria, men har ingen aning om vart han är!
Vi går en bit längst kanalen och sedan vid en utsiktsplats över strömmen (som är ett otroligt vackert ställe, och en speciell plats för oss) där står Robin, helt finkläd, med ett nervöst leende och en bukett med röda rosor.


När jag kommer fram till honom, så ler han mot mig, kysser mig och sedan går han ner på knä. Tar fram en ask och öppnar och där i ligger en otroligt vacker ring.
Robin frågar om jag vill gifta mig med honom, och överlycklig så svarar jag givetvis ja!!
Vi blir stående ett tag på den vackra utsiktigt platsen och jag får byta min gamla förlovnings ring till den nya frieri-ringen som passar helt perfekt! (vilket jobb han har haft med det)
Där fanns bara kärlek där och då på den platsen <3





Sen så går vi till johniss som stått en bit bort och tittat på, han kör oss till våran resturang och jag och Robin avnjuter en god middag (och jag kan inte låta bli att skicka sms både till mamma och syster!). När middagen var uppäten så kom John och hämtade oss igen och körde hem oss. Väl hemma så tändes en massa levande ljus och det blev en underbar kväll som varade långt ut på natten <3


Där har ni den stora händelsen! Kan än idag inte riktigt fatta att Robin lyckades lura mig så, och att Johniss var med på det hela! Men otroligt glad över att han lyckades för det blev en sådan fantastisk upplevelse!


Så nu vet ni hur det gick till, vad tyckte ni om det??
Nu får vi bara hoppas att våra kuvert kommer snart så vi kan få bjuda in våra gäster till våran stora dag snart!


Kramar Sandra & Robin



Kommentarer
Postat av: Agneta

Romantik på hög nivå!

Robin har alltid varit romantisk så jag är inte förvånad av att min älskade son lägger ner mycket tid och tankar på att fria till den kvinna han älskar och vill leva ihop med resten av livet.

Jag är glad för er skull! Kram

2011-05-20 @ 22:53:45
Postat av: Bloggare Sandra

Tack blivande svärmor :) Ja han är så härligt romanstisk, det är vi båda två ;) Livet blir alltid härligare med romantik!

2011-05-21 @ 13:04:22
Postat av: Malin Bennborn

UNDERBART!!!!

2011-05-25 @ 15:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0